Špaldová kaša.

03.11.2013 18:19

Veľa ľudí raňajkuje menej vhodne. Napríklad chleba so salámom, či šunkou, alebo vajcia sú menej vhodné, pretože jednak chleba je väčšinou z bielej múky, teda neobsahuje prakticky žiadnu výživu ani vlákninu a navyše salám, šunka sú napustené mnohými chémiami, ktoré sa dostávajú do krvi a odtiaľ do celého tela. Navyše je to nevhodná kombinácia a takto prijatá potrava zbytočne zaťaží a prekyslí celý tráviaci systém.

 

Kaša, Gašparík Peter,

Ovsená, špaldová, či iná obilná kaša.

Kaše boli už odpradávna doménou našich slovanských predkov. Sú výživné, obsahujú hodne vlákniny, vitamínov, minerálov, sú ľahko stráviteľné /ak ich nevaríte v mlieku/. Výborná je špaldová kaša, ktorá je najvýživnejšia. Pripravuje sa najčastejšie zo špaldovej krupice, menej často zo špaldových vločiek, pretože tie sú tvrdšie a osobne mám skúsenosť že sa dlhšie varia. Lepšia je krupica, ktorú dostanete v Kauflande alebo v bio obchodoch, či na nete v bio kvalite.

 

Aký je postup prípravy?

Kúpite si špaldovú krupicu. Dáte variť tak pol litra vody a keď začne voda len trochu vrieť, začnete pomaly sypať krupicu do vody. Miešajte stále, občas sa tvoria hrčky. Potom môžete pridávať aj pohánkovú krupicu, ktorá rýchlejšie zahusťuje ako špaldová i keď nie je taká vyživná a silná ako špaldová. Osobne to robím tak, že na celú kašu použijem tak dve tretiny špaldovej a tretinu pohánkovej krupice. Keď budete vidieť, že kaša hustne, vypnite plameň a prelejte hotovú kašu do taniera, pridajte pšeničné sušené klíčky, otruby a keď trochu vychladne aj med. Môžete pridať i zázvor, či čajové a perníkové korenie.

 

Pridajte ešte zmes vločiek aká je dostať kúpiť napríklad v DM-drogérii, alebo len tak hociktoré iné vločky. Takéto jedlo Vás zasýti, dodá Vám veľa energie, ktorú bude telo spalovať pomaly a dostanete zároveň aj veľa výživy. Zlepší sa Vám trávenie, začnete sa čistiť, pretože vláknina v kaši úspešne prečisťuje črevá, posilní sa Vám pamäť a vitalita tela i psychika.

 

Pozrite si aj:

 

Kontakt

Peter Gašparík 0944 550 766 petergaspo@gmail.com